Charles Rennie Mackintosh was a contemporary artist. He mainly worked in Glasgow and this school was his last masterpiece. The school was created for all children in the city. It was a revolutionary project at the time. Mackintosh had to include his design to Scottish architecture.
Education was very hard in the late 19th century. There were 66 pupils per class, but they really were well-behaved. In fact they were afraid of their teachers because they were given corporal punishnment. The headmaster was much severe and when a child was punished, he suffered belting. That's why the pupils were afraid to go to the headmaster's office. When the pupils played truants, the police officers didn't wear their uniforms and caught the pupils. After parents had to pay a fine.
Girls and boys were seperate. In 1872 the method of education encouraged the teaching of the three R's: reading, writing, arithmetic and religious education. All the girls had to become good housewives, so they learnt at school the household management. The girls learnt to cook and to iron. There was sexism at the time.
Mackintosh designed the school on a corridor system wall creating a bank of windows that would bring natural light all over the place.
In the cloakrooms, a janitor would turn the water of the sinks on and off so that children could wash their hands every morning.
From the 1960 onwards, traditions got lost with the development of computer sciences, of arts such as music and drama. It was known as the new education era.
As for Scotland Street School it is now a school education museum where children from Scotland and England come to learn different historical periods: Victorians, Edwardians, WWII, the '50s, and the '60s.
Julie and Norman
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Charles Rennie Mackintosh était un artiste contemporain. Il a principalement travaillé à Glasgow et cette école fut son dernier chef d'oeuvre. L'école était créé pour tous les enfants de la ville. Ce fut un projet révolutionnaire pour cette époque. Mackintosh devait inclure son design à l'architecture écossaise.
L'éducation était très dure à la fin du 19e siècle. Il y avait 66 élèves par classe, mais ils étaient vraiment bien élevés. En fait ils avaient peur de leurs professeurs parce qu'ils leur infligeaient des châtiments corporels. Le principal était très sévère et quand un enfant était puni, il se faisait fouetter à la ceinture. C'est pourquoi, les élèves avaient peur d'aller dans le bureau du principal. Quand les élèves faisaient l'école buissonnière, les policiers s'habillaient en civil et attrapaient les élèves. Ensuite les parents devaient payer une amende.
Les filles et les garçons étaient séparés. En 1872, les méthodes d'éducation encourageaient l'enseignement des fondamentaux: la lecture, l'écriture, l'arythmétique et l'éducation religieuse. Toutes les filles devaient devenir de bonnes femmes au foyer, donc elles apprenaient à l'école les travaux ménagers. Les filles apprenaient à cuisiner et à repasser. Il y avait du sexisme à cette époque.
Mackintosh conçut l'école sur un système de couloirs créant une rangée de fenêtres laissant passer la lumière naturelle dans tout l'espace. Dans les vestiaires, le concierge allumait et éteignait les robinets d'eau pour que les enfants puissent se laver les mains tous les matins.
Depuis 1960, les traditions se sont perdu avec le developpement de l'informatique, des arts comme la musique et le théâtre. Ce fut l'ère de la nouvelle éducation.
Maintenant la Scotland Street School est un musée de l'éducation ou les enfants d'Ecosse et d'Angleterre viennent pour apprendre les différentes périodes historiques: l'époque victorienne, edouardienne, celle de la seconde guerre mondiale, les années 50 et les années 60.
mercredi 24 janvier 2007
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